240805 kl. 08.00 Problem att ladda på nycklar
Problemet löst 08.41
Felsökning pågår. Problemet lokaliserat men inte löst. Vi uppdaterar med mer info 08.40.
240605 kl. 12.30 Problem med nya konton är löst
Under dagen 240604 drabbades ett antal nya användare i systemet med inloggningsproblem. Nya användare som tagits bort och lagts upp på nytt var de som drabbades (långt mindre än en promille av användarna). Problemet är löst men för de som har skapat ett användarkonto kan admin behöva sätta ett nytt lösenord manuellt. Alternativt kan användaren klicka "glömt lösenord" och sätta ett nytt lösenord. För de som hade konto sen tidigare behövs ingen åtgärd.
240311 kl. 14.45 Merlify är igång men..
Problemet är inte helt löst så ni kan uppleva kortvariga störningar medans vi fortsätter åtgärder.
240311 kl. 12.35 Störning i Merlify
Störning i tjänsten som gör att man inte kan logga in i appen och man får meddelandet "Saknar rättigheter". Felsökning och åtgärd pågår. Nedladdade RFID nycklar fungerar att använda. Det går att logga in i webgränssnittet Merlify/Cloudberrycare.
230602 Criotive är som avviserat nu stängt
Merlify fungerar som normalt.
230406 Criotive
11.20 Criotive är åter igång.
230406 Driftstörning Criotive
09.01 Criotive med dess appar ligger f.n. nere. Felsökning pågår.
211216 Apache Log4j2.
Merlify/Criotive berörs inte av det upptäckta sårbarhetshotet Apache Log4j2.
Status 210509 11.50.
Förutsatt att ni använder senaste apparna Criotive Access version 4.1.18 samt Criotive Kiosk version 3.2.6 så finns inga kända störningar.
Status 210509 11.50.
Ny Criotive access app (v4.1.18) lanserad som löser problemen med att inloggning sporadiskt kunde nekas.
Status 210508 21.50.
Felet med Criotive Kiosk löst. Ny app finns på Google play (v3.2.6). Om ni behöver APK så kontakta oss. Criotive Access är inte uppdaterad och små störningar kan förekomma. Om du får "Okänt problem. Vänligen prova igen senare" så tryck "bekräfta" igen tills du kommer in. Om du inte kommer in så beror det på att du inte har uppkoppling mobil/WiFi.
Om du får "Okänt problem. Vänligen prova igen senare" med Criotive Kiosk så kan du ha fel tag eller ingen uppkoppling med mobil/WiFi.
Störning i Criotive Kiosk appen: Status 210507 09.45.
Felet till nedanstående problem är lokaliserat och vi arbetar på åtgärden.
Störning i Criotive Kiosk appen 210506 08.30.
Felsökning pågår. Felet uppenbarar sig efter att man slagit sin PIN-kod och appen ber dig försöka senare. Problemet med Critive Kiosk är intermittent så försök flera gånger så kommer du in. Att växla mellan mobildata och WiFi har för en del minskat problemet. Criotive Access appen fungerar som alternativ under tiden.
Problemet med Kioskappen infinner sig också vid skapand av "Kiosker" i telefon, även det är intermittent så om det brådskar kan man pröva flera gånger.