Problem med Android 11, pröva nedanstående. Första exemplet är en Samsung mobil och det andra är en Sony mobil.

Ta bort nyckeln från tag/kort genom att i appen "radera". Gör därefter nedanstående steg och publicera/installera nyckeln igen.

Samsung: Öppna "inställningar" (kugghjulet) i din telefon och klicka på appar.
Samsung: Klicka på den lilla ikonen till höger om "Dina appar.
Image
Samsung: Aktivera "Visa systemappar" Välj "Allt".
Image
Samsung: Klicka på NFC.
Image
Samsung: Klicka på "lagring"
Image
Samsung: Klicka på "Töm Cache" och "Rensa data"
Image
Sony: Öppna "inställningar" (kugghjulet) i din telefon och klicka på appar.
Image
Sony: Välj visa "alla appar" om du inte redan ser dem.
Image
Sony: Klicka på de 3 prickarna i hörnet. Välj "visa systemet"
Image
Sony: Scrolla ner till och klicka på "NFC tjänst"
Image
Sony: Klicka "Lagringsutrymme och Cacheminne"
Image
Sony: Klicka "Rensa lagringsutrymme" och "Rensa Cache"
Image